Master Data Management
Master Data Management (MDM) představuje metodologii řízení kritických obchodních dat včetně tzv. zdroje jediné pravdy (single point of truth). Master data jsou sdílena mezi jednotlivými aplikacemi a business procesy. Typickými příklady master dat jsou informace o produktech, zákaznících a dodavatelích. Správné řízení master dat přináší výhody v datové kvalitě, eliminaci duplicit, soulad s legislativními požadavky, odstranění neefektivity a zvýšení kvality služeb, reportingu a rozhodování.
ObjectGears MDM umožňuje vytvořit komplexní model master dat zohledňující specifika každého zákazníka. Schopnost ObjectGears zachytit a zobrazit i složité vztahy mezi daty, pokročilé možnosti integrace, řešení oprávnění, lokalizace, skriptování či workflow umožňují splnit i nejnáročnější požadavky z domény Master Data Management.
Klíčové principy metodologie řízení master dat

Příklady řízení master dat
- produkty - vaše portfolio produktů, vztah k trhům, skupinám zákazníků, kampaním, interním procesům, distribučním kanálům, dodavatelským řetězcům
- zákazníci - nebo obchodní partneři v širším slova smyslu (agenti, prostředníci, externí prodejní místa), segmentace, vztah k produktům, strategiím atd.
- dodavatelé - portfolio partnerů, s kterými spolupracujete při výrobě a dodání vašich produktů
- měny - seznam měn, s kterými pracujete ve vašich systémech
- materiály, barvy
- nákladová střediska, profit centra, rozpočtové položky, obchodní jednotky
- strategické cíle, projekty, programy, portfolia
- ...
Všechna tato data se mohou nacházet (udržovat nebo odkazovat) v mnoha aplikacích a zdrojích dat. Master data management systém vám pomůže je organizovat a udržet v řádném stavu napříč vaší organizací.
Podívejte se na video ukazující praktické aspekty práce s Master daty. Právě použitelnost řešení je klíčová pro úspěšné zavedení Master Data Management systému ve firmě. I u systémů pro správu master dat se totiž často můžete setkat s tím, že i renomovaná firma vám nabídne něco, co v praxi bude velmi těžko použitelné. Jak se tomuto vyhnout? Zde je několik tipů, na co si dát pozor a na co se vašich dodavatelů ptát. Podívejte se na vytváření číselníků, řízení platnosti záznamů, hromadné změny či grafické znázornění platnosti.