V průběhu let IT organizace většinou rostou, rozvíjejí se, nabývají na komplexitě. Spolu s tímto rozvojem často upadá přehled o poskytovaných službách. Protože kvalitní služba pro zákazníka je cílem všech IT procesů, doporučuje metodika ITIL vyjasnit portfolio poskytovaných služeb a udržovat jejich katalog.
Katalog služeb by měl obsahovat dva pohledy určené dvěma různým skupinám:
ObjectGears disponuje katalogem služeb navrženým dle doporučení ITIL. Protože jsou služby zároveň konfiguračními položkami, mají adekvátní rozhraní na další ITIL procesy.
Tato entita slouží pro evidenci jednotlivých služeb. Klíčovými atributy jsou název, popis, status, klasifikace a kritičnost služby, podporované procesy, business vlastníci a uživatelé, IT vlastníci, SLA, podpůrné týmy, podpůrné OLA a smlouvy, náklady a další finanční aspekty služeb, metriky a používaná strategie (insourcing, outsourcing atd.).
Zákazníkův pohled obsahuje kromě názvu, popisu a statusu služby hlavně SLA, podporované procesy, business uživatele a vlastníky...
Dashboard služeb obsahuje celková data o službách v grafickém přehledu. Podíl služeb podle SLA, kritičnosti, klasifikace či strategie....
Web využívá cookies
Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.